Biblioteca / Aula d’Informàtica

Biblioteca Municipal / Telecentre

Des de la Biblioteca i el Telecentre estem realitzant una sèrie d’activitats que ens agradaria fer-les públiques.
Per este efecte, tenim un lloc privilegiat al nostre poble, la biblioteca i l’aula d’Informàtica, i des d’ací, sense menejar-nos, ni tan sols agafar un autobús podem tenir els mateixos serveis que disposen les grans poblacions; hem fet que Gavarda estiga en un dels primers llocs de cara a les Noves Tecnologies, per la feina que realitzem i el bon funcionament que li estem donant i, per suposat, per la DIFUSIÓ que fem del nostre Telecentre.

La gent jove sempre han vingut a l’aula, bé a buscar algun tema determinat, a veure notes de la Universitat, Institut…a enviar treballs que els professors els han demanat (mitjançant Internet) per als seus estudis, a buscar treball en alguna pàgina web, a enviar currículums per a empreses, comerços, o per al que “prima” entre ells i elles: les xarxes socials; i, per descomptat, que els escolars tenen ací tot el que necessiten per als seus estudis.

Altres serveis que estan a l'abast dels usuaris de la nostra població...:

Aula d'Informàtica

Cursos d'Internet i Informàtica

  • Formació en línia i personal a càrrec de la persona encarregada.
  • Cursos UBI i UMI (usuari bàsic d’Internet – usuari mitjà d’Internet), Titulacions avalades per la Diputació i la Generalitat Valenciana
  • Recerca d’ofertes de treball.
  • Alfabetització digital per als majors.
  • Currículums.
  • Cursos bàsics d’Informàtica

Tràmits Telemàtics

  • Cites per anar al Servef.
  • Renovació del DARDE.
  • Inscripcions al SERVEF i tramitació de renovació del DARDE.
  • Sol.licitar prestacions: subsidis i/o desocupació.
  • Congelarprestació: subsidi i/o desocupació…etc.
  • Tramitació, pròrroga i consulta de prestacions econòmiques.
  • Cites prèvies per a renovar DNI, Passaports, Targetes de Treball per treballar a l’estranger…etc.
  • Vida laboral: atur, subvencions, informes dels treballadors mitjançant Internet.
  • Tramitacions de tot tipus: contacte directe amb el Servef, Institut de la Dona , Ivaj…..
  • Tramitacions en la Universitat: Matrícules, Notes, Correus, Treballs per als tutors i, per descomptat, tot el que els estudiants necessiten per a les seues tasques.
  • Demanem i rebem informació per a diferents cursos per a realitzar en casa: angles, estudis FP, Graduats escolars….
  • Tràmits bancaris. Correus electrònics.
  • Consultes de prestacions.
  • Reserves vacacionals.
  • Elaboració, junt amb la Diputació de València de la pàgina web de l’Ajuntament de Gavarda.

Oficina d'Informació Juvenil

Serveis

  • Preinscripció de campanyes
  • Autoconsulta per Internet
  • Fons documental: Biblioteca
  • Sala mutiús / Centre de recursos

Activitats

  • Culturals
  • Esportives
  • Oci alternatiu
  • Formatives

Assessories

  • Psicopedagògica
  • Laboral

Difusió

  • Fullets
  • Televisió
  • Xarxes Socials
  • Internet
  • Xarrades
  • Butlletins Informatius
  • Fires
  • Campanyes

Red Conecta

Tot açò sols és un poc, de les moltes tasques que portem endavant, per a la nostra població i per a la gent dels pobles del voltant, ja que donem servei a totes les persones que acudixen al Telecentre. Com ja s’ha dit avanç, el nostre poble és un dels municipis de La Ribera Alta, on el Telecentre no deixa d’avançar, en coneixements, atenció i ampli horari que donem als nostres veïns i veïnes, igual que als usuaris de les poblacions del voltant.

Red Conecta és un projecte social compartit per una red d’Organització No Governamental (ONG), que pretén fomentar la inclusió social de totes les persones, utilitzant les noves tecnologies com a ferramentes  per col·laborar amb altres xarxes d’alfabetització digital per afavorir la inclusió de les persones i, de la qual el Telecentre de Gavarda forma part.

Alfabetització digital: donar resposta a les necessitats d’un entorn progressivament més complex, amb un creixent ús intensiu dels Tics, i per tant, amb una major varietat de mitjans de comunicació i de serveis.

Això requerix una alfabetització que permeta dominar un ampli espectre d’habilitats, coneixements, conscienciació, comportament, cerca, creació o adaptació en les noves eines que se’ns oferixen com a elements claus per a reduir l’exclusió social o bretxa digital. Les classes d’alfabetització digital són completament personalitzades. S’ensenya el maneig de l’ordinador des de “com s’encén a com s’apaga…”

Cursos i tallers formatius sobre la millora de l’ocupabilitat en els telecentres, es pretén orientar als usuaris en el desenvolupament d’habilitats en el maneig dels Tics, així com en l’aprenentatge d’actituds, sentit d’iniciativa i habilitats interpersonals i socials.

En realitzar els tallers en grup, els usuaris tenen l’oportunitat de millorar estes competències en un entorn amigable.

 

http://www.redconecta.net